Художньо-естетичний розвиток
Діти люблять ліпити різноманітні предмети. Основою пізнання навколишнього світу являється ознайомлення з оточуючим світом предметів та явищ. Ліплення – один із способів відтворення предметів навколишнього світу. Щоб підвести дитину до ліплення, вихователь ознайомлює дітей з цим предметом, допомагає зрозуміти його форму, будову, характерні особливості Вихователь показує дітям, як знайомі їм предмети передаються в різних видах мистецтва: поет – в віршах, художник – в живописі та графіці, скульптор – в монументальній та станковій скульптурі.
Дитина 3 р. життя вже здатна ліпити. Відриваючи шматочки, вона розкочує їх, припліскує, активно включається в ліплення, дістає задоволення. Вдавивши пальчиком глину, – з’явилась ямка, легко розривається на шматочки, знову зліпив і одержав велику єдину грудку. Так дитина вивчає властивості глини. Це – дообразотворчий період, в основі якого лежить вивчення матеріалу.